Zimowe warunki podczas VII Wyjazdu Integracyjnego
Justyna Czyż, 05 listopada 2012
W dniach 27-28 października SKN Geologów zorganizowało VII edycję Wyjazdu Integracyjnego. Studenci odwiedzili Piechowice, a dokładnie najwyższą część miasta - Michałowice położone w Karkonoszach. Z uśmiechem na twarzach, w otoczeniu pięknej złoto-rudej, jesiennej przyrody pokonali kilka kilometrów szlakami. Wypad miał na celu zintegrowanie nowych członków ze "starymi" bywalcami. Atrakcji sponsorowanych przez Matkę Naturę nie brakowało, przez co wyjazd stał się jeszcze bardziej interesujący.

I dzień - 27.10.2012
Wrocław - Jelenia Góra - Piechowice

Sobotni poranek we Wrocławiu powitał nas deszczem. Pomimo złej pogody, podekscytowani spotkaliśmy się na dworcu głównym i wyruszyliśmy pociągiem do Jeleniej Góry. Z nadzieją na poprawę pogody wyglądaliśmy przez okna, lecz im bliżej celu naszej wyprawy, tym krajobraz stawał się bielszy, a śnieg nie przestawał padać. Przed południem byliśmy w Jeleniej Górze. Tam wsiedliśmy w autobus linii 15, który nas zabrał do Piechowic, skąd zaczęliśmy pieszą wędrówkę brodząc po kostki w śniegu.

Trzymaliśmy się żółtego szlaku, który prowadził wzdłuż rzeki Szklarki oraz krajowej 3. Zimowy krajobraz wprowadził wszystkich w zachwyt, a ukształtowanie terenu sprawiło, że już po kilku krokach znaleźliśmy się w zupełnie innym świecie. Po 2 godzinach dotarliśmy do schroniska "Kochanówka”, które znajduje się u podnóża słynnego wodospadu Szklarki (520 m npm). Jest to drugi, co do wysokości wodospad w Karkonoszach. Mierzy 13,3 m wysokości.

Odurzeni rześkim i mroźnym powietrzem postanowiliśmy w cieple odpocząć, napić się gorącej herbaty oraz coś przekąsić. Po regeneracji sił ruszyliśmy dalej, w kierunku Łabskiego Szczytu (1471 m npm). Niestety pogoda nie dała za wygraną, temperatura zaczęła spadać, wzmógł się wiatr oraz zaczęło mocniej sypać.

W planach było dojście na szczyt, ale nie każdy z nas był odpowiednio przygotowany na takie surowe warunki. Na rozdrożu podzieliliśmy się na dwie grupy, jedni poszli niebieskim, a potem żółtym szlakiem do schroniska "Złoty Widok", w którym mieliśmy zaplanowany nocleg, a druga grupa postanowiła się zmierzyć z żywiołem i dotrzeć na Łabski Szczyt.

Wieczorem, gdy już wszyscy byli najedzeni i przebrani w suche rzeczy, zasiedliśmy razem przy stole i łóżkach, aby wymienić się wrażeniami, pośpiewać oraz bliżej się zapoznać. Jak wiadomo geolodzy to gaduły, więc rozmowom nie było końca.

II dzień - 28.10.2012
Piechowice - Jelenia Góra - Wrocław

Przez śnieżyce jakie przeszły nad Jelenią Górą i w okolicach, plany na drugi dzień terenowy również uległy zmianie. Większość dróg i szlaków została całkowicie zasypana, a wyprawa w wysokie góry była niebezpieczna. Po porannej burzy mózgów postanowiliśmy ponownie podzielić się na 2 grupy. Śmiałków, którzy zmierzą się z górą Chojnik (612 m npm) oraz spacerowiczów, którzy spokojnym krokiem, wśród zasypanej śniegiem przyrody wrócą na autobus do Jeleniej Góry.

Miedzy 8 a 9 rano byliśmy już w terenie. Spacer okazał się długi i bardzo przyjemny, wszystkich wprawił w dobry nastrój, pomimo faktu, że spóźniliśmy się na nasz autobus. Nie czekając ani chwili dłużej ruszyliśmy przed siebie z nadzieją, że złapiemy coś innego. Po 2,5 godzinach marszu, autobus w końcu nadjechał. Będąc już w Jeleniej Górze postanowiliśmy miło spędzić czas do odjazdu pociągu i udać się na obiad do miłej knajpki, jakich tam wiele. Na dworcu spotkaliśmy resztę naszej grupy, z którą zaczęliśmy od razu wymieniać się nowinkami z trasy.

Weekend szybko minął, mimo iż pogoda pokrzyżowała nam plany, szkoda było wsiąść do pociągu, który zawiezie nas do domu. Z żalem spoglądaliśmy na oddalające się górskie szczyty skąpane w bieli. Wszyscy byliśmy jednak zadowoleni, bo nie tylko przeżyliśmy niezapomnianą przygodę, ale przede wszystkim zapoznaliśmy nowych kolegów, którzy nie zawiodą w potrzebie.

W VII Wyjeździe Integracyjnym udział wzięli: Krzysztof Senderak, Barbara Huszcza, Paweł Gambal, Michał Dajek, Michał Bukała, Dominika Kozdrowska, Paulina Rudnicka, Hania Płonka, Agnieszka Kawka, Łukasz Krzeszowski, Andrzej Korzekwa, Mateusz Mandat, Marta Grodzicka oraz Justyna Czyż.