Barbórka 2015
Grzegorz Dąbrowski, 12 grudnia 2015

5 grudnia 2015 roku odbył się wyjazd członków SKN Geologów UWr do Dusznik-Zdroju, w którym udział wzięło niemalże 50 osób!

O poranku zebraliśmy się wszyscy obok tymczasowego Dworca PKS, gdzie czekał na nas autokar. Podczas podróży Przewodnicząca Koła przedstawiła nam trzy opcje tras terenowych, z których każdy z nas mógł wybrać jedną.

Pierwsza grupa, prowadzona przez Mateusza Szadkowskiego, wysiadła w Szczytnej, by podczas pieszej wycieczki omówić występujące w okolicy piaskowce i pobrać próby do prowadzonego przez Sekcję Dynamiki Litosfery projektu. Przy zamku w Szczytnej Mateusz pokrótce opowiedział o skałach, będących w centrum zainteresowania wycieczki. Dłuższy, szczegółowy i wnoszący wiele nowych dla studentów wiadomości referat wygłosił jeden z opiekunów wyjazdu – mgr Aleksander Kowalski, doktorant i były członek naszego Koła. Udało się także wejść do kamieniołomu „Szczytna-Zamek” i pozyskać interesującą nas próbę.

Pozostałe osoby pojechały do Dusznik, gdzie podzieliły się na kolejne grupy. Część osób udała się na wycieczkę z Arkiem Błaszczykiem, koordynatorem Sekcji Hydrogeologii, podążając trasą wód źródlanych, z których słynie ta uzdrowiskowa miejscowość. Ja wraz z grupą trzecią (z doktorem Sroką na czele) udaliśmy się trasę terenową, skupioną na skałach osadowych i metamorficznych regionu. Poza ciekawymi odsłonięciami, omawianymi przez dra Srokę można było podziwiać również wspaniałe widoki.

Do naszego miejsca noclegowego, czyli Schroniska „Pod Muflonem” dotarliśmy już w zapadającym zmroku. Nie był to jednak koniec atrakcji tego dnia – w schronisku akurat odbywał się koncert, który trwał w zasadzie do rana.

Następnego dnia odbyła się część szkoleniowo-referatowa wyjazdu. Wśród uczestników było wielu nowych członków Koła z młodszych roczników. Specjalnie dla nich swoją aktywność zaprezentowały działające w SKNG Sekcje Naukowe, chwaląc się organizowanymi projektami, badaniami terenowymi czy publikacjami, tak aby każdy był w stanie zapoznać się z profilem działalności danej Sekcji i rozważyć, która jest dla niego najbardziej odpowiadająca. Ważnym elementem było szkolenie z pisania i rozliczania wniosków o dofinansowanie, składanych do Rady Kół Naukowych UWr. Informacje dotyczące wniosków w jasny i przystępny sposób przedstawiła Katarzyna Kądziołka, delegatka naszego Wydziału do RKN i jego przewodnicząca. Szkolenie pokazało nowym członkom SKNG, że pisanie wniosków nie jest takie trudne i każdy, przy odrobinie chęci, może postarać się napisać swój własny projekt.

W południe zeszliśmy z gór i udaliśmy się do Dusznik, gdzie zaparkowany był autokar. Do Wrocławia dojechaliśmy po południu.

Wyjazd barbórkowy do Dusznik-Zdroju wniósł jednak nie tylko wartość edukacyjną. Nie do przecenienia jest także możliwość poznania członków Koła, studiujących na różnych semestrach. Sam osobiście poznałem ludzi, którzy wcześniej na korytarzach byli dla mnie niemalże anonimowi, a teraz możemy powiedzieć sobie coś więcej niż zwykłe „cześć".

Widać, że organizatorzy wyjazdu postarali się i włożyli w niego dużo pracy, ponieważ zapewnili nam ciekawe przeżycie, którego byśmy nie doświadczyli, gdybyśmy spędzili ten weekend w domu. Zaplanowane wycieczki, szkolenia, a także atmosfera w samym schronisku były naprawdę świetne.

To na pewno nie była moja ostatnia wyprawa z SKN Geologów i osobiście każdemu życzę, by mógł przeżyć taki wyjazd choć jeden raz :)